Image 1 of 1

_MG_8668bis.jpg

Add to Cart Add to Lightbox Download
Tijuana 2015.
Juan lives in a "ñongo", that's the name of a migrant "house". Like every migrant he has to live close to the border to jump at the right moment to the other side. This kind of houses have to be covered of branches to be invisibles to helicopters.
Juan's sons are already in the US.

Juan vive a fianco della frontiera, in una capanna costruita da lui. Da due mesi si Trova a Tijuana. Prima viveva negli USA poi, per evitare che il governo gli togliesse la figlia a causa della sua condizione economica, e' tornato in Messico. Ora sua figlia è maggiorenne e due mesi fa è tornata negli USA, Juan non ha i documenti e ogni giorno studia la frontiera per poter raggiungere la figlia.
Copyright
alessandro parente
Image Size
3000x2000 / 4.2MB
Contained in galleries
Borderlife in Tijuana, Borderlife in Tijuana, Mexico, TIJUANA, Cani di frontiera., Tijuana 2015-2018
Tijuana 2015.<br />
Juan lives in a "ñongo", that's the name of a migrant "house". Like every migrant he has to live close to the border to jump at the right moment to the other side. This kind of houses have to be covered of branches to be invisibles to helicopters. <br />
Juan's sons are already in the US.<br />
<br />
Juan vive a fianco della frontiera, in una capanna costruita da lui. Da due mesi si Trova a Tijuana. Prima viveva negli USA poi, per evitare che il governo gli togliesse la figlia a causa della sua condizione economica, e' tornato in Messico. Ora sua figlia è maggiorenne e due mesi fa è tornata negli USA, Juan non  ha i documenti e ogni giorno studia la frontiera per poter raggiungere la figlia.